7 Mayıs 2013 Salı

ÇİKOLATALI PUDİNGLİ KURABİYE

Bir hafta olmuş tarif yazmayalı!!!!

Aslında sürekli evde tatlılar yapılıyor ama tarif yazmak için zaman ayırmak gerekiyor. Daha önce de dediğim gibi bu aralar karışık ve yoğun bir dönem ama yine de ara ara tarifleri eklemeye çalışacağım...

Çikolatalı kurabiyeleri de, geçen hafta salı akşamı ertesi gün gideceğim piknik için yapmıştım.Gece geç saatte uykulu bi şekilde yapınca fırında biraz fazla tutmuşum ve fanlı fırın iyice kurutmuş ertesi gün bile biraz sertti hatta piknikte bayağa bi güldük, kıtır kurabiyeler için ama ilk tepside pişirdiklerim gerçekten güzel olmuştu... İki gün bekledikten sonra daha güzel oldular... Bence tadı çok güzel ve yoğun bir kurabiye...Bol çikolatalı, kuru meyvalı ve fındıklı yine unsuz, pudingli ama bu sefer biraz da nişastalı değişik bir kurabiye :)

Yapımı ve pişme süresi çok kolay ve de pratik. Kokusu çok hoş ve yoğun. Ben pek fazla yiyemediğim için ne yazık ki sadece :( arada bir kurabiye kutusunu açıp açıp o mis kokuyu kokladım açıkçası :)

Malzemeleri ben iki paket puding kullanarak yaptım ama siz ölçüyü yarıya indirebilirsiniz. Sanırım ortalama 30-35 tane küçük kurabiye çıktı bu ölçülerle...

Malzemeler:

- 2 paket çikolatalı puding (evde iki markanın(dr oetker ve carte d'or) pudingi vardı ve ben ikisini karıştırarak yaptım.Gram olarak farklılar)

- 2 yumurta akı

- 2-3 damla vanilya aroması

- 2-3 damla limon suyu

- 1/4 cup nişasta

- 1/2 cup süt tozu

- 1/2 cup pudra şekeri

- Damla çikolata

- Fındık parçaları

- Hazır karışık kurutulmuş meyveler

kurabiye

Tarifi:

Bütün malzemeleri karıştırma kabına alıp yoğuruyoruz. Baştan biraz zor yoğuluyor ve toparlanmıyor ama sanırım çikolatalar eridikçe hamur kıvam alıyor... 

Bu aşama da eğer kurabiye hamuru sıvık olursa azar azar nişasta, süt tozu ve pudra şekeri eklenebilir. Ya da koyu olursa yarım yumurta akı daha eklenip hamur toparlanır... Küçük küçük yuvarlanıp pudra şekerine iyice bulanır.

chocolate

Yağlı kağıt serili tepsiye aralıklı olarak sıralayıp, ortalama 160-180 derece arası önceden hafif ısınmış fırında 15-20 dakika pişirilir.

Bugünlük yine bu kadar... Daha sırada 2 çeşit kekim ve yapacak bir sürü tarfim var... Kısa süre içinde tekrar yazabilirim inşallah :) Sevgiler... Afiyetle...

6 yorum:

  1. Evet 1 hafta oldu tarif yazmayalı... Tarifsiz bırakma bizi :) Yine harika görünüyor. Bana unişin kurabiyelerini hatırlattı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım ya tarifler birikti... Beğenmene sevindim :) Teşekkürler... Yine biraz kattım karıştırdım işte ama lezzetli oldular...

      Sil
  2. yaaa,süt tozum kalmadı ,yarın yapabilirdim bunu,katmazsam nasıl olur ?Çok güzel tarif,görüntüsü de süper güzel ,ellerine sağılık .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne yazık ki süt tozu koymadan denemedim ama neden olmasın farklı bir lezzet olabilir. Bende merak ettim aslında... Bir daha ki sefere de öyle denerim olmazsa ya da siz denerseniz tarifi sizden bakarım :) Güzel yorumlarınız için teşekkürler... Sevgiler...

      Sil
    2. daha vakit bulamadım ,süt tozu olmadan denemek kaldı,pazar günü inşallah yaparım.

      Sil
    3. Olur inş... Yani bence sorun olmaz gibi geliyor... Anneler gününüz kutlu :) olsun... Sevgilerle...

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...