29 Nisan 2013 Pazartesi

CARAMEL CUPCAKE

Yine tarifi yazmam biraz gecikti... Bu aralar böyle oluyor ne yazık ki. Bütün herşey neredeyse karışmış durumda ve kendimi birşeye tam olarak veremiyorum sanırım... Ama inş. bir düzene girecek.

Neyse hemen tarife geçeyim bugünde yapmam gereken işler var kısa bi tarifle anlatmaya çalışıcam ama önce şunu söyleyeyim caramel gerçekten mükemmel lezzetlerden biri. Kendimi zor tuttum kaşık kaşık yememek için :)

Malzemeler: (ben deneme amaçlı yaptığım için ölçüleri az kullandım)

- 60 gr margarin

- 80 gr toz şeker

- 130 - 140 gr un (kıvamını siz ayarlayabilirsiniz... kek hamuru gibi akışkan olacak)

- 1 tutam tuz

- 1 yumurta

- 1/2 cup süt

- 1/4 cup soda

- 2-3 damla vanilya aroması

- 2-3 damla limon suyu

- yarım çay kaşığı kadar kabartma tozu

Tarifi:

Oda ısısında kmargarini şekerle biraz çırpıyoruz. Yumurta ve tuz ekleyip biraz daha çırpıyoruz. Sütü bir bardağa alıyoruz ve içine vanilya aroması, limon suyu ve en son sodayı da ekleyip karıştırdıktan sonra cupkek hamurumuza ilave ediyoruz. Unu kabartma tozu ile birlikte karışımımıza eliyoruz. Biraz karıştırıp cupcake kağıtları koyduğumuz, cupcake kalıbımıza eşit olarak paylaştırıyoruz. Dediğim gibi ben ölçüleri azalttığım için sanırım 10-11 tane cupcake çıktı.

cupcake
blueberries

150-160 derecede 25-30 dakika pişiriyoruz.

Kreması için:

Aslında kreması yine biraz karışık. Yani içinde çok çok az, 2-3 yemek kaşığı kadar çilekli macaron pastadan kalan krema var.

Ama fazla olan kısmında sıvı krema, pudra şekeri, toz kremşanti, vanilya çubuğu ve caramel krema var.

 Ayrıntılı olarak, sadece çok kolay olan, caramel kremanın tarifini vereceğim. Önemli olanda o zaten diğerlerini kıvamını kontrol ederek ekleyip ayarlayabiliz...

Caramel:

-1 cup toz şeker

-1 cup sıvı krema

Tarifi:

Bire bir ölçü olacak şekilde, yani 1 bardak toz şekere 1 bardak sıvı krema gibi ölçüyü ayarlayabiliriz.

Toz şekeri tencereye alıp eriyip rengi istediğimiz koyuluğa gelene kadar karıştırıyoruz. Ben biraz rengini açık bıraktım ama siz daha koyu da yapabilirsiniz ama dikkat etmek gerekiyor ocakta fazla tutunca da yanık tadı olabilir.

İyice eriyen toz şekere sıvı kremayı ekleyip hızlıca karıştırıyoruz. Ortalama 2-3 dakika ocakta tutup, soğuması için bir kenara alıyoruz.

Burada ben elimde olan 2-3 yemek kaşığı çilekli kremayı rondodan geçirdim. Ama dediğim gibi olmasada olur yani çok gerekli değil sadece güzel bir tad verdi kremamıza...

Hazır olan kremaya biraz daha sıvı krema ekledim ve uzun süre çırptım. Toz krem şanti ve pudra şekeri ile soğumuş olan caramel kremanın bir kısmını ekledim. Vanilya çubuğunu içini çok az olacak şekilde sıyırıp kremaya ekledim ve güzelce çırpıp buzdolabında beklettim.

Pişen cupcaklerin içini soğuyunca tatlı kaşığı yardımı ile çıkardım. İçine kalan carmel kremadan sürdüm ve çıkardığım parçayı üzerine kapattım.

cupcake

Buzdolabında beklettiğim kremayı sıkma torbasına alıp cupcaklerin üzerine sıktım ve rendelenmiş çikolata, pasta süsleri ve yaban mersini ile süsledim.

Bu günlükte bu kadar... İyi haftalar. Afiyetle...

2 yorum:

  1. yine süper tarif,görüntüsü zaten aaaallll diye çarıyor ,ellerine sağılık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler... beğenmenize sevindim... karamelli krema gerçekten çok lezetli oluyor...

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...