14 Nisan 2013 Pazar

ELMA ŞEKERİ

Aslında bugün dışarda planlarımız vardı ama yağmur yağınca şimdilik evdeyim. Bende ne yapsam derken dün akşam bi anda denemeye karar verdiğim ama olacağını hiç sanmadığım elma şekerlerimin tarifini yazayım dedim :) Gerçekten olacağını pek düşünmüyordum çünkü henüz şeker şurubu derecem yok. Bir de tariflerin çoğunda içine glikoz şurubu ekliyorlar ama ne yazık ki onu da Çanakkale'de bulamadım.

candy

Yaşadığım şehri çok seviyorum ama burada bazı şeyleri bulmak çok zor. Pasta malzemeleri satan, benim bildiğim zaten bir dükkan var.Dün gıda boyası almaya gidince glikoz şurubu da sordum ama ne yazık ki yokmuş.

apple

Bende her zaman yaptığım şeker şurubu ile denedim ve dediğim gibi şurup derecem olmamasına rağmen sonuç mükemmeldi.

Aklımda hiç elma şekeri yapma fikri yoktu yani düşünmemiştim bile ama facebook sayesinde tanıdığım bir kişi özelden mesaj atıp daha önce elma şekeri deneyip denemediğimi ve ölçülerinin ne olduğunu sorana kadardı. Kendi yaptıklarının ertesi gün eriyip aktığını yazınca bende bi deneyeyim dedim.

Tabi ben dediğim gibi daha önce hiç denemedim ama mesajı alınca denemekten zevk duyacağımı, bende neler yapabilirim diye düşündüğümü yazmıştım kendisine. Kendisine sormadan ismini burda yazmadım yani belki istemeyabilir diye.

apple candy

Mesajı çarşamba günü almıştım ve 2 gün tariflere baktım ve yine kendimce ortalama bir tarif çıkarmaya çalıştım.Gerçekten çok kolay, pratik ve yarım saatten az bir sürede hazırlanabiliyor.

şekerleme

Malzemeler:

*İlk önce şeker şurubu için:

-1 cup toz şeker

-1/2 cup (100 ml) su

-1 tutam tuz

Tarifi:

Şekeri ve suyu tencereye alıp ocakta karıştırmadan tencereyi sallayarak kaynayana kadar pişiriyoruz.Kaynayınca 5 dakika daha bekletiyoruz.Ocaktan alıp içine 1 tutam tuz atıp tencereyi yine sağa sola yatırıyoruz. Şurubu soğuması için kavanoza alıp bekletiyoruz.

Ben dün erken saatte yapıp dışarı çıkmıştım ve geldiğimde şurubun bir kısmı şekerlenmişti.Sadece 1/2 cup gerekli olduğu için şurubu tekrar sulandırıp kaynatmakla uğraşmadan şekerlenmeyen kısmından çıkanı aldım.

elma

Elma şekeri malzemeleri

-6 tane orta boy elma

-2 cup toz şeker

-1/2 cup su

-1/2 cup şeker şurubu*

-2-3 damla kırmızı jel gıda boyası

-Elmalara batırmak için çubuklar

İlk önce elmaları güzelce yıkayıp bir bezle kuruluyoruz ve dolapta bekletiyoruz.Ben burada 10 dk kadar buzlukta beklettim ve buzluktan çıkarıp ortalarına çubukları taktıktan sonra buzdolabında ortalama 5 dakika daha beklettim. Dolaptan çıkarınca da nemini almak için kağıt havlu ile üzerlerini sildim.

Daha sonra toz şekeri, suyu ve şeker şurubunu bir tencereye aldım ve herhengi bir kaşıkla karıştırmadan, sadece tencereyi sağa sola salladım.Kaynamaya başlayınca ocağın altını biraz kısıyoruz ve silikon bir fırçayı soğuk suya batırıp tencerenin kenarlarına arada sürüyoruz.Bu şekilde arada bu işlemi tekrarlayarak ve tencereyi sallayarak, kaynadıktan sonra toplamda 13 dakika pişiriyoruz.

Ocağın altını kapatıyoruz fakat tencereyi ocaktan almadan yani alttan ısı gelirken elmaları şuruba güzelce bulayıp, fazlalığını akıttıktan sonra yağlı kağıt serilmiş ve sıvı yağla yağlanmış tepsiye koyuyoruz.

Burada elmalar 5-10 dk gibi kısa sürede katılaşıp soğuyor.Ben bana mesaj atan kişinin sorununa, yani elma şekerlerinin akmasına neyin neden olduğunu anlamak için 2 tanesini poşetleyip, ağızlarını sıkıca kapattım ve 2 tanesini de açık şekilde oda ısısında bıraktım.Ertesi gün poşet içinde olanlar da erime sorunu hiç olmadı. Açıkta bekleyenler çok çok hafif sulanmıştı.Yani ilk başta düşündüğüm gibi elmalar hava ile temas edince sanırım nem yapıyor.O yüzden elma şekerlerini yaptıktan 15-20 dakika sonra poşetleyip o şekilde oda ısısında bekletmekte fayda var.

Cup ölçülerini herkes kullanmak istemeyebilir ya da almamış olan da olabilir. O yüzden bu ölçüleri bardakla ölçmek isteyenler aynı bardağı kullanarak ölçüyü ayarlayabilirler. Yine çok uzun yazdım galiba :) Tamam bu kadar...Afiyetle...

şeker

2 yorum:

  1. Sevgili Gizli Tad,
    Elma şekeri ile beni çocukluğuma aldın götürdün,çok severim elma şekerini.Tarif alındı enkısa zamanda yapıyorum.Paylaşımın için teşekkürler canım.Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet insana çocukluğunu hatırlatıyor elma şekeri :)Beğenmene çok sevindim canım...Teşekkürler. Sevgilerle...

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...