9 Nisan 2013 Salı

SEBZE ÇEŞNİLİ PEYNİRLİ TUZLU ÇUBUK

Baharatlı tadları sevenler için çok güzel bir lezzet. Ben yine sadece bir yudum tadına bakabildim ama gayet güzel bir aroması ve tadı vardı.

breadsticks

Hamuru annemin tarifi.Yani o eskiden çok yapardı. Tabi ben mutfağı istila etmeden önce. 

Aslında bildiğimiz milföy hamuru ama çok kolay ve lezzetli.

Hamuru için:

-1 şişe maden suyu

-1 yumurta

-1 çay bardağı sıvı yağ

-1 limonun suyu

-Aldığı kadar un

-250 gr oda ısısında margarin

Tarifi:

Margarin hariç diğer bütün malzemeleri iyice yoğuruyoruz. Yumuşak fakat ele yapışmayan bir hamur olacak. Üzerini bir bezle örtüp 5-10 dk. dinlendiriyoruz.

Hamuru ince bir şekilde merdane ile açıyoruz. İçine ince ince doğradığımız margarinleri sıralıyoruz ve katlayıp dolapta 20 dakika kadar bekletiyoruz.

Hamuru dolaptan alıyoruz ve yine açılabildiği kadar açıyoruz.

Bu şekilde sanırım ben toplamda 3 sefer aynı işlemi tekrarladım. Hamurda margarinler kaybolana kadar da diyebiliriz. En son iyice yumuşamış hamuru bu sefer buzlukta 10 dakika kadar bekletiyoruz.

Bu işlemleri yaparken beklediğimiz sürelerde iç harcı hazırlıyoruz.Harcı için malzemeler;

-1/2 tsp (yaklaşık yarım tatlı kaşığı kadar) sarımsak tozu

-1 tsp kekik

-1/2 tsp biberiye

-2 tsp susam

-1/2 tsp sebze çeşnili toz (ben knorrun çeşnisini kullandım)

-2 tbsp (yemek kaşığı) zeytinyağ

Üzerine serpmek için:

-1/4 cup İzmir tulum peyniri

-İstenildiği kadar deniz tuzu

-Çok az biberiye

Biberiyeleri biraz kıyıp, bütün malzemeleri havanın içine alıp eziyoruz. Yağ miktarını isteğe göre ayarlayabiliriz.

Buzluktan çıkardığımız hamuru ince olarak açıyoruz. Üzerine fırça ile hazırladığımız karışımdan her yerine gelecek şekilde sürüyoruz. Üzerine susam, biberiye ve rendelenmiş peynir serpiyoruz.Hamurun malzemeleri tutması için elimizle üzerine bastırıyoruz.

biberiye

İnce şeritler halinde kesip iki tarafından hamur parçalarını buruyoruz ve yağlı kağıt serili tepsiye aralıklı olarak diziyoruz.Üzerine isteğe göre çok az deniz tuzu serpiyoruz ve 200-220 derecede 20-25 dakika, pembeleşene kadar pişiriyoruz.

Peynir olarak evde İzmir tulumu olduğu için onu kullandım. Çok fazla erimeyen başka bir çeşit peynirle de olabilir sanırım.

Fırından çıkınca iyice soğumasını bekliyoruz, çünkü sıcakken yumuşak oluyor ve soğuyunca katılaşıyor.

Bu tarifte bu kadar. Basit ama gerçekten çok lezzetli.Bu arada hazır milföy hamuru kullanılarakta yapılabilir.Afiyetle...

2 yorum:

  1. Ellerine sağlık Gizem'cim,
    Ben ilk fotoyu görünce hemen milföyle yapılmış zannettim. Maşallah hamurunu da kendin yapmışsın.
    Çok lezzetli görünüyor. Bol susamlı ve baharatlı nefis olmuştur kesin.
    İlk fırsatta denemek istiyorum,
    sevgiler canım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim.Hamuru bence de çok iyiydi ne de olsa annemin tarifi :) çok kolay ve güzel sonuç aldığım bir hamur olduğu için gerçekten denemenizi tavsiye edebilirim.Sevgiler...

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...