12 Nisan 2013 Cuma

HURMALI KURABİYE

Bu seferde hurmalı kurabiye denemek istedim.İnternette genelde hurmayı kurabiyenin içine koyuyorlar. Ben hamuruna karıştırmak istedim fakat öyle bir tarif bulamadım.Yani muhakkak vardır internette birşey yok demek cesaret ister ama dediğim gibi ben denk gelmedim. O yüzden yine kendimce ekledim çıkardım. Ortaya yumuşak fakat mis kokulu ıslak kekimsi birşey çıktı.

Ben yaparken kesin bunlar yayılır dedim ve özenmeden yani çok şekil vermeye çalışmadan kaşıkla alıp tepsiye koydum. Fakat yayılmak bi yana, içinde kabartma tozu ya da un olmamasına rağmen biraz kabardılar bile.

Malzemeler çok az ve yapımı da pratik. Sabah spordan geldikten sonra 1 saat içinde yaptım ve piştiler.Kahvaltıda çayın yanına yetişti.Ben tabi yine 1-2 yudum yedim ama annem çok beğendi ve severek yedi...

Malzemeler:

-20-25 tane kabukları ve çekirdeği çıkarılmış hurma

-1 yumurta akı

-1/2 cup esmer şeker

-1/3 cup badem tozu

-1 cup + 1/4 cup süt tozu

-1/8 cup toz Antepfıstığı

-1-2 damla limon suyu

-1 paket vanilya aroması

-1 tsp kakao

-1 tbsp ganaj krema (chokella)

Ganaj krema daha önce yaptığım tatlılardan kalmıştı.Yapmak isteyen olursa eğer ganaj krema yoksa, sanırım koymasada olur.Ben 1 kaşık kadar eklediğim için yazdım.Sanırım chokella ya da nutella tarzı birşeyde aynı işi görür.

Tarifi:

Hurma olarak yumuşak ve sanırım işlem görmüş hurma kullandım. Çünkü kabuğu çok kolay soyuluyordu.Bu kadar tatlı doğal hurma olur mu ve bide çok uygun fiyata bilemiyorum.

20-25 tane hurmanın kabuklarını soyuyoruz ve çekirdeklerini de çıkartıyoruz.Karıştırma kabına alıp çatalla eziyoruz ve içine diğer malzemeleri ekleyip karıştırıyoruz.Yağlı kağıt serili tepsiye aralıklı olarak diziyoruz.Burada elimize yapışmaması için arada elimizi suya tutup rahatlıkla şekil verebiliriz.

Ben ilk önce yaptıklarımı yayılır diye şekil vermedim demiştim. İkinci tepsiyi küçük küçük yuvarlayıp şekerlemelere buladım ve o şekilde fırınladım.

Ortalama 180-200 derece fırında 10-15 dakika gibi kısa sürede pişiyor. Yine bugünlük de bu kadar. Herkese iyi hafta sonları.Afiyetle...

hurma

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...