20 Haziran 2013 Perşembe

YULAFLI KURABİYE

yulaflı kurabiye

Dün herkesin denemesini tavsiye edebileceğim çok lezzetli bir kurabiye yaptım :)

cookie

Aslında yulaflı kurabiye yapmak hiç aklımda yoktu. Sağolsun instagramdan ve facebooktan tanıdığım sevgili Dilek "yulaflı kurabiye denedin mi?" diye sorunca bende hemen denemek istedim :)

kurabiye

Kurabiyeyi yapmadan önce yine internetten araştırma yaptım fakat izlediğim videoların genelinde yulaflı kurabiyeler yumuşaktı. Ben daha kıtır kıtır bir kurabiye olsun diye ölçüleri değiştirdim ve kullandığım malzemelere eklemeler yaptım.

Malzemeler:

- 1 yumurta (oda ısısında)

- 1 cup + 1/2 cup esmer toz şeker

- 1/2 cup toz şeker

- 200 gr tereyağ (oda ısısında)

- 50 gr margarin (oda ısısında)

- 2-3 damla limon suyu

- 1 cup yulaf kepeği

- 1 cup + 1/2 cup yulaf ezmesi

- 1 cup + 1/2 cup un

- 1/2 cup nişasta

- 1 paket vanilya

- Yarım paket hamur kabartma tozu

- 1/4 cup fındık

- 1/4 cup badem

- 1/3 cup bitter parça çikolata

cookies

Tarifi:

İlk önce kuru malzemeleri (un, yulaf kepeği, yulaf ezmesi, vanilya, kabartma tozu, nişasta, çikolata parçları, dövülmüş fındık ve badem parçalarını) geniş bir kapta karıştırıyoruz. Tereyağ, margarin ve şekerleri mikserle iyice çırpıyoruz ve içine 1 yumurtayı ekleyip çırpmaya devam ediyoruz. Karışıma limon suyunu ekleyip biraz daha karıştırdıktan sonra kuru malzemeleri ekleyip silikon spatula ile karıştırıyoruz.

oatmeal cookie
kurabiye

Kurabiye hamurunu buzdolabında 10-15 dakika gibi bekletiyoruz. Daha sonra yağlı kağıt serili tepsiye dondurma kaşığı ya da cup ölçüleri var ise onların en küçüğüyle (ben ilk tepsiyi dondurma kaşığı ile şekillendirdim fakat çok büyük oldukları için 1/8 lik cup ölçüsü ile şekil verdim) küçük top şeklinde olacak gibi şekil verip, aralıklı olarak diziyoruz. Önceden ısıtılmış 150-160 derece fırında 25 dakika pişiriyoruz. Fırından çıkınca soğuduktan sonra servis ediyoruz. Afiyetle...

Not: Yulaflı kurabiyenin yapımında kullandığım malzemeler ve yapım aşamaları için devamı yazısına tıklayabilirsiniz :)

 







badem


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...