15 Ocak 2013 Salı

ÇİLEKLİ PASTA

Süpriz pasta yaptım! Evet süpriz çünkü bu pastanın kalbinde çilek var :) Değişik birşey olsun dedim ve ortasına çikolata kaplı çilek koydum.Aslında keserken sorun yaşayabilirim diye düşünüyordum. Çünkü çikolata kaplı çilek kesilmez gibi geldi yani parçalanabilir dedim. Çikolata ile kaplamasaydım bu sefer de çilek sulanıp kremaya rengini verebilirdi.Ama hiç sorunsuz kesildi. :) Resimlerden belki pek anlaşılmayabilir ama yakından çok hoş gözüküyor...

Aslında arasına çilek yerine macaron koyma fikrim vardı ama daha macaronlara başlayamadım. Markette de çilek görünce kokusuna dayanamadım bu da çilekli olsun dedim...

Ben çilekle rengi uysun diye pembe kek yapmayı tercih ettim ama sade keklede güzel olur sanırım.O zaman da belki kremayı pembe yapabilirdim...

Malzemeler

-3 cup 1/2 cup un

-1 paket hamur kabartma tozu

-1 tutam tuz

-1 tutam karbonat

-3 cup toz şeker

-3 yemek kaşığı tereyağ

-2 yumurta

-1 cup süt

-1 cup sıvıyağ

-3 damla limon suyu

-2-3 damla vanilya aroması

-renkli kek istenir ise gıda boyası (bende toz gıda boyası vardı)

Tarifi

İlk önce un,tuz,karbonat ve kabartma tozu elenir.Oda ısısındaki margarin spatula ile krema kıvamına gelene kadar karıştırılır ve toz şeker eklenir.Yumurtalarda kırılır ve yine karıştırılır.Süt bir bardağa alınır ve içine istenilen renkte gıda boyası ile vanilya aroması eklenir ve çırpılır.Sıvı yağ ve süt karışımıda eklenip çırpıcı ile biraz çırpılır.Yağlanmış dikdörtgen fırın tepsisinde,180 derecede 35-40 dakika pişirilir.

Soğuyunca yuvarlak bir kalıp yardımı ile (ya da geniş bir su bardağıyla) çıktığı kadar yuvarlaklar kesilir.Ben bu aşamada buzdolabında kapalı bir kapta bir gün beklettim.

Ertesi gün ilk önce kremayı hazırladım ve buzdolabına koydum. Krema için 3 yemek kaşığı oda ısısında yumuşamış margarini toz kremşanti ve 2-3 damla vanilya aroması ile çırptım ve içine 200 ml (1 küçük kutu) sıvı krema ekleyip 5-6 dakika daha çırptım.

Diğer yandan çilekleri güzelce yıkadım sularını süzdüm ve havlu peçete ile suların aldım.Benmari usulü eritilmiş çikolataya çubuklara taktığım çilekleri buladım ve strafora çilekli çubukları batırdım.

Çileklerin üzerindeki çikolata iyice donunca yuvarlak pasta kekelerimizin bir tanesininin içini tatlı kaşığı ile çok az çıkardım.Kenarlarına krema sürdüm ve diğer kekin ortasını küçük bir bardak ile çıkardım yani halka şekline geldi... İlk kat kekin üzerine koydum.Ortası havuz gibi boş oldu burayada çikolatalı çileği koydum krema ile her yerini kapladım.Üst katında ortasından biraz çıkarttım ve çileğin üzerine kapattım.Çilekler biraz büyüktü o yüzden biraz uğraştırdı.

3 kat kekten bir minik pasta çıkıyor ama bir tanesi iki kişiye yeterde artar:)

Daha sonra yine buzdolabında beklettiğim krema ile çok ince bir kat pastalarımızı kapladım(benim 3 küçük pastam oldu) ve yine buzdolabında en az 1 saat beklettim sonra tekrar krema ile kapladım.

Üzerini karamelize şeker ile şekiller yapıp süsledim ve 1 tanede çilek koydum.Afiyetle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...