4 Ocak 2013 Cuma

FINDIKLI TRUF

truff

Gingerbread kurabiyenin içine elediğim fındıkların kalan iri parçalarını ne yapsam acaba derken, zaten evde yeterince tatlı var bu da hemen bitecek az ve basit birşey olsun dedim ama hani bazen çok güzel olsun der de özeniriz ve sonuç hüsran olabilir ya bu truflarda ise tam aksine öylesine yaptım yani hiç özenmedim. O anda şundan biraz bundan biraz dedim. Zaten içinde 2-3 malzeme var ama gerçekten çok lezzetli oldular ve anında da bittiler:)

Dediğim gibi malzemelerde pek birşey yok.Kalan fındıklara biraz daha fındık ekledim ve birazda pudra şekeri ile rondoda iyice krema gibi olana kadar yani yağı çıkana kadar geçirdim.Diğer yanda 55-60 gr bitter çikolatayı ve 1 yemek kaşığı tereyağı benmari usulü erittim fıkndıkları geçirdiğim rondonun içine döktüm ve benim her zaman kullandığım şurubumdan* 2-3 damla ekledim,1-2 damla da vanilya aroması bu kadar:)

*Şurubun tarifini daha önce yazmıştım aslında ama kısaca 1 bardak şekerle yarım bardak suyu kaynatıyorum 4-5 dakika sonra içine 1 çimdik tuz atıyorum ve karıştırıp ocaktan alıyorum soğuyunca küçük bir şişeye koyup buzdolabında saklıyorum.

Şurubu neden kullanıyorum? Yani aslında kullanmasakta olur ama ben tad versin diye ya da kıvamı katı ise kıvamını ayarlamak için kullanıyorum.Dediğim gibi çok elzem birşey değil olmasada olur:)

Daha sonra elde ettiğimiz çikolatalı ve fındıklı karışımdan küçük parçalar alıp ortasına bir tane fındık içi koyup yuvarlıyoruz ve toz antepfıstığına her tarafını buluyoruz buzdolabında 25-30 dakika beklettikten sonra afiyetle yiyebiliriz.Mutlu kalın:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...