8 Ocak 2013 Salı

CUPCAKE

Daha önce yaptığım red velvet cake'in pandispanyasının yumuşaklığı ve hafifliği çok hoşuma gittiği için sanırım ne yapacağımı şaşırdım:) Bu sefer de aynı malzemelerle cupcake yaptım ama kremasını pek beceremedim sanırım.Biraz fazla tatlıydı ve buzdolabından çıkarıp hemen kullandığım için kenarları biraz pürüzlü oldu.Yani biraz koyu ve donuktu.En azında 1-2 dakika bekleyip biraz daha çırpsaydım ve öyle kullansaydım daha iyi sonuç alabilirdim.Fakat çok aceleye geldiği için uğraşamadım.Aslında tatlı yapmayı çok seviyorum ve zaten istediğim için yapıyorum:) ama insan bazen sıkılıyor ve fazla uğraşmak istemiyor. Resimlere bakınca da aaa şunu şöyle yapsaymışım filan diyorum... Neyse bu da böyle oldu ama tadı iyiydi sadece biraz fazla tatlıydı(kreması).Tatlı sevenler için sorun yok gibi:) Tarife gelince;

MALZEMELER

-2 cup şeker

-3 cup un

-1 cup süt

-1 yumurta

- 2 yemek kaşığı tereyağ

-1 cup sıvıyağ

-2-3 damla vanilya aroması

-1 tutam tuz

-1 paket hamur kabartma tozu

-1 çay kaşığı karbonat

-3-4 damla limon suyu

TARİFİ

Unu ve tuzu bir kaba eleyelim.

Şeker ile tereyağı biraz çırpıp içine yumurtayı,sıvıyağı,sütü ve vanilya aromasını da ekleyip tekrar çırpalım.

Daha sonra unu da ekleyip karıştıralım.Hamur kabartma tozu ve karbonatı küçük bir kasede 3-4 damla limon suyu ile karıştırıp ekleyelim.Karışımdan cupcake kalıbındaki kağıtların yarısına kadar koyalım.Benim kabım 12 li ve hamurun bir kısmı arttığı için onları 2. seferde yaptım fakat içine 2 yemek kaşığı kadar kakao ve çok az daha süt ekledim karıştırdım, üzerini örtüp beklettim diğerleri çıkınca onlarıda aynı şekilde fırına verdim.Keklerimiz bu kadar.(180 derecede 30-35 dakika)

Kreması için:

Oda ısısındaki tereyağı ve pudra şekerini iyice karıştıralım ve benmari usulü beyaz çikolatayı tereyağ ile birlikte eritip karışımımıza ekleyelim. Vanilya aroması da ekleyip çırptıktan sonra buzdolabında bir müddet bekletelim. Bu kadar...

Krema sıkma torbası ile keklerimizin üzerine istediğimiz şekilde sıkabiliriz.Afiyetle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...