4 Mart 2013 Pazartesi

LİMON KABUĞU ŞEKERLEMESİ

Cumartesi akşamı aklıma limonlu kurabiye yapmak geldi.Ama yine rahat duramadım kabuklarıyla da şekerleme yapayım dedim ve gece saat üçbuçuğa kadar uğraştım.

Kurabiyelerden önce şekerlemeyi yapayım, nasılsa onlar çabucacık olur diye düşündüm ama ne mümkün.Kabuklarını incecik soy,kaynat,süz derken zaten 1 saatten fazla zaman geçmiştir. Tabi bide fotoğraf çekmede işin içine girince sanırım saat 2 gibi kurabiyelere başlayabildim.

limon

Kurabiyelerin tarifini bir sonraki yazımda yazarım :)

Limon kabuğu şekerlemesi yapımı çok kolay fakat kabuğunu incecik soyması, uzun süren ve el oyalayan bir iş...

Yine yapım aşamalarını fotoğraflamaya çalıştım.Fotoğraflar fazla olduğu için ayrı olarak ekledim.Yazının sonunda "devamı"yazısına tıklarsanız görebilirsiniz.Ama dediğim gibi gecenin bi vakti,uykulu halde yapınca pek düzgün fotoğraflar çıkmadı.Hatta şekerlemenin yarısında söylenmeye başladım; "bu saatte, sanki sabah yapsam olmaz, gecenin bi vakti aklıma geleni hemen yapmak zorundamıyım, sanırım evdekiler haklı delirdim galiba"... gibi birşeyler derken buldum kendimi.Ama şekerlemeyi ve kurabiyeleri bitirince de rahatça uyumuşum. Sanırım yapmasaydım uykumda kurabiyelerle filan kabuslar görebilirdim :) Şaka bir yana kıtır kıtır limonlu şekerlemelerim çok güzel oldu.

İnternette ki tariflerde bazısı sadece kabukları kaynatıp şekere buluyor, bazısı da fırınlıyor.Ben yine kendimce hem kaynattım hem de fırınladım.

Malzemeler:

-3 tane limon kabuğu

-1 cup toz şeker (ortalama 1 su bardağı)

-1 cup su (ortalama 1 su bardağından biraz fazla)

-1 cup tozşeker (limon kabuklarını bulamak için)

Tarifi:

Ben 3 limon kullandım ve kabuklarını beyaz kısımları olmayacak şekilde incecik soymaya çalıştım.

Soyduğum kabukları ince şeritler halinde kestim ve kaynayan su dolu tencereye atıp çok az kaynattım.Sonra suyunu süzüp, acı suyu gidene kadar tekrar sıcak suyun içinde kaynattım ve süzdüm.Toplamda 3 defa olacak şekilde kaynatıp süzdüm.

Tencereye 1 cup suyu ve toz şekeri ekledim karıştırdım.İçine limon kabuklarını atıp 10-15 dakika ya da daha az, süresini tam olarak bilemiyorum, saate bakmayı unutmuşum ama koyu bir kıvam alana kadar yani koyu şerbet kıvamında olana kadar arada karıştırarak kaynattım.

Sonra tekrar süzdüm ve birazcık soğuyunca tozşekere buladım. Tepsiye yağlı kağıt serip ilk başta sabırla bir iki sıra dizdim sonra sıkıldım ve hepsini tepsiye karışık bir şekilde koydum :) 

Fırında da tam olarak süre veremiyorum ama 200 derecede önce 5 dakika gibi beklettim sonra bu ısıda şekerler yanar dedim ve fanlı olarak 60 derecede 15-20 dakika, arada karıştırarak, kuruyup kıtır kıtır olana kadar pişirdim.

En son soğuyunca küçük bir cam kavanozun içine alıp kapağını kapatmadan sabaha kadar beklettim ve sonra kapağını kapattım.Ne kadar süre dayanacağını bilemiyorum çünkü benimkiler zaten azdı ve pazar günü bitti gibi birşey, yani kavanozun dibinde 3-4 parça kaldı...

limon

Not: Şekerlemeyi yaparken kalan şerbeti ve şekerlemeleri buladığım tozşekeri limonlu kurabiye yaparken kullandım :) 

Yapım aşamaları için "devam" yazan yere tıklarsanız görebilirsiniz.Afiyetle...











 

1 yorum:

  1. ohh mis gibi limon kokulu şekerlemeler, eline sağlık ;)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...