13 Mart 2013 Çarşamba

MACARON

İstanbula giderken yaptığım ve daha önce facebookta resimlerini paylaştığım macaronları, nasıl yaptığım ve nelere dikkat ettiğim... gibi sorulara cevap olsun diye ve de blogumda da en çok ziyaret edilen tariflerin başında macaronlar olduğu için blogada ekleyeyim ve yine tarifi kısaca anlatayım dedim. Ama bu kez kendimce püf noktalarını vermeye çalışacağım.

Malzemeler:

-90 gr yumurta akı (2-3 gün buzdolabında beklemiş)

-72 gr toz şeker

-117 gr toz badem

-144 gr pudra şekeri

-1 tutam tuz

makaron

Tarifi:

Oda ısısındaki yumurta akını bir tutam tuz ile çırpıyoruz.

Çırparken kabın kenarından toz şekeri ilave ediyoruz.

Pudra şekerini ve badem tozunu bir kaba eleyip, yumurtalı karışıma ekliyoruz ve spatula ile katlayarak karıştırıyoruz.

Aralıklı olarak yağlı kağıt serili tepsiye sıkıyoruz.

1 saat ya da daha fazla üzerleri kuruyana kadar oda ısısında bekletip, 140-145 derece fırında 25 dakika kadar pişiriyoruz.

Püf Noktaları:

1)İlk önce tepsimize yağlı kağıt serip kenarlarını tepsiye yapışması için margarinle çok az yağlıyoruz.

2)Sıkma torbamıza yuvarlak duy takıp geniş ve uzun bir bardağa yerleştiriyoruz.

3)Badem tozunu eleyerek 117 gr badem unu elde ediyoruz ve küçük parçaları içine eklemiyoruz.

4)Pudra şekerini badem tozunun üstüne eleyip karıştırıyoruz.

5)Renkli yapacaklar için; ben bu aşamada bademli ve pudra şekerli karışıma toz gıda boyası ekliyorum ve güzelce karıştırıyorum.Jel gıda boyası ile henüz denemedim.Toz kullandığım için benimkilerin üzerinde renkler tam karışmamış olarak gözüküyor.Siz jel gıda boyası kullanacaksanız yumurtayı çırparken içine çok az ekleyebilirsiniz.

6)Kakaolu makaron yapacaksanız bademli karışıma 1 yemek kaşığı kadar kakao ekleyebilirsiniz.

7)Önceden, en az 4-5 saat oda ısısında beklemiş yumurta aklarını 1 tutam tuz ile önce düşük devirde 1 dakika gibi,yumurta hafif köpürene kadar çırpıyoruz.

8)72 gr toz şekeri kenardan 3-4 seferde yavaş yavaş ekledikten sonra mikserin hızını en yüksek devire getirip çırpıyoruz.

9)Burada önemli olan çok fazla çırpmamak ama az da çırpmayacağız.Nasıl ayarlanıcak derseniz, ben deneyerek şöyle bir yol buldum, ortalama 4-5 dakika çırptıktan sonra çırpmaya devam ederken kabı yana doğru eğiyorum ve yumurta akı aşağıya doğru akmıyorsa çırpmayı bırakıyorum.

10)Toz karışımı 2 seferde ekleyip silikon spatula ile alttan üste doğru katlayarak karıştırıyorum.Akışkan ama çok da sıvık bir kıvam elde etmeden karıştırmayı bırakıyorum.

11)Sıkma torbasına aktarıp, tepsiye sıkıyorum ve tepsinin altını tezgaha 1-2 defa vuruyorum ki kabarcıklar patlasın.

12)Oda ısısında 1-2 saat hatta bazen havanın ve nemin durumuna göre 3 saate yakın el ile dokunduğumuzda elimize bulaşmayacak şekle gelene kadar kurutuyorum.

13)Önceden hafif ısınmış fırında, 140 derecede 25 dakika pişiriyoruz.

macaron

Ara kreması için:

Beyaz çikolatalı ganaj yapıp içine badem tozu ve isteğe göre Antep fıstığı tozu ekleyip buzlukta katılaşması için beklettikten sonra macaronların arasına sürüyorum.

1-2 gün kapalı bir kabın içine koyup, buzdolabında bekletince daha güzel oluyorlar. Bugünlükte bu kadar...Dediğim gibi kendimce püf noktaları vermeye çalıştım, umarım makaron yapacaklar için faydalı olur.Afiyetle...

Alt resimdeki macaron sıkma torbasında enson kalan kısımdı ve tepsiye sıkınca üzeri sanki çiçek gibi olmuş :)

chocolatemacaron

2 yorum:

  1. defalarca denememe rağmen bu eteklenme denen olay bir türlü gerçekleşmedi.siz nasıl bir fırında pişiriyorsunuz .benim fırınım midi boy.genelde tariflerde fanlı fırın kullanılıyor.galiba o nedenle pişiremiyorum. midi fırın için pişirme ısısı ve tekniği değişiyor mu acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Pınar hanım:) Mesajınızı geç cevapladığım için üzgünüm... Laptopum tamirde olduğu için bu aralar tarif bile ekleyeniyorum bloga... Sorunuza gelince sanırım macaron yapan herkesin başına gelen bi sorun :) Ben daha önce fansız fırında yapıyodum ve kendimce deneme yanılma bir ısı tutturmuştum. Daha sonra fanlı fırında denedim ve maalesef macaonlarım olmadı. Fakat pes etmedim tekrar tekrar denedim :) Şimdi fanlı fırında da gayet güzel sonuç alıyorum. Hatta daha önceki fırınımızı ve şimdiki fanlı fırınımızı tükenmez kalemle işaretledim :) ve hep o ayarı kullanıyorum...
      Ama bence sizin sorununuz fırınla ilgili değil. Eteklenmeme çırpma olayı ile ilgili yani ben çok kez denedim ve denedikçe elim alıştı her seferinde işte bu kıvam, şu dakika diye ölçüler koydum kendimce...
      Biraz uzattım ama yaşadığınız sorunu gayet iyi biliyorum. Çok üzücü oluyor fırının başında çatlayan ya da eteklenmeyen macaronları görünce. Gerçekten benim başimada çok geldi. Şimdi ise dünden beri 4 posta macaron denedim ve sanırım artık alıştım hiç biri beni üzmedi ve de sonuç gayet iyi...
      Tekrar tekrar söylüyorum belki ama pes etmeyin deneyin inanın alışacaksınız ben kimseden yardım almadığım için defalarca deneyerek yapabildim. İki üç gün içinde son yaptığım macaronların tarifini tekrar bloga yazacağım umarım faydası olur...Sevgiler...

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...