30 Mart 2013 Cumartesi

PUDİNGLİ KURABİYE

puding cookies
hindistan cevizli kurabiye

Puding tozu ile kurabiye yapma fikri geldi aklıma ama tabi ilk olarak internetten araştırayım dedim.Bir sürü sitede tarifle karşılaştım ama onlar kurabiye hamuruna sade un da ekliyorlardı.Ben sadece puding tozu ile yapmak istedim ve bir denesem mi acaba, ne olabilir ki nasılsa bir şekilde yenir dedim ve yine kendimce birşeyler ekledim.Belki bu şekilde yapanda vardır ama ben denk gelmedim.

Aslında hindistan cevizli kurabiyenin aynısı ve sadece içine puding tozu ile süt tozu ekliyoruz.İlk önce tarife hindistan cevizini eklemek istemiyordum fakat belki kurabiyenin yayılmasını engeller dedim.Ama ilk fırsatta hindistan cevizi eklemeden deneyeceğim.Bakalım nasıl olacak?

cocoa cookies

Deneme amaçlı olduğu için malzemeleri çok az kullandım ve sanırım 15 tane küçük top şeklinde mis gibi kurabiyeler oldu. Tarifi uygulamak isteyen olursa ölçüyü arttırabilir...

Dediğim gibi tadı bizce çok lezzetliydi.Ben bile rejimde olmama rağmen 3 tane :( yedim...

Malzemeler çok az ve yapımı çok pratik.Ben dışarı çıkmadan önce pişirme süresi dahil 30-35 dakika gibi kısa bir zamanda yapabildim.

Malzemeler:

-1 paket vanilya aromalı puding (siz hangi marka ve hangi çeşit kullanmak istiyorsanız olabilir)

-1 yumurta akı

-1/2 cup pudra şekeri

-1/3 cup süt tozu

-1 cup hindistan cevizi

-1/2 cup yaban mersini (yoksa daha başka kurutulmuş meyva ya da kuruyemiş tarzı birşeyle de çok güzel olabilir)

-1-2 damla vanilya aroması

-1-2 damla limon suyu

Tarifi:

Yaban mersinini ince ince kıyıp, bütün malzemeleri bir kapta karıştırıyoruz ve küçük küçük top şeklinde yuvarlıyoruz.İster sade olarak isterseniz benim gibi bir kısmını pudra şekerine, bir kısmını kakaoya bulayıp, yağlı kağıt serili tepsiye sıralıyoruz ve 140-160 derece arası, 15-18 dakika gibi hafif pembeleşene kadar pişiriyoruz.Fırından çıkınca iyice soğuduktan sonra tepsiden alıyoruz, çünkü ilk başta biraz yumuşak oluyor ve soğudukça katılaşıyor.Deneme amaçlı üçününde tadına baktım ve bence en güzeli pudra şekerli olandı ama kakaoluyu da, çok tatlıdan hoşlanmayanlar belki daha çok sevebilir.Bugünlük yine bu kadar, size iyi hafta sonları.Afiyetle...

kedili tabak
yaban mersinli kurabiye

6 yorum:

  1. çok güzel görünüyor.Hemen denemeliyim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Serracım.Bencede denemelisin.Gerçekten çok hafif ve güzeldi :)

      Sil
  2. Ellerine sağlık çok güzeller :)

    YanıtlaSil
  3. cup derken kahve fincanını mı kast ediyorsunuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, cup ölçüsü Amerikan standart ölçüsü diye geçiyor. Fotoğraflardaki, metal cup ölçülerinin benzerleri veya plastik olanları bazı mutfak eşyası satan ya da büyük marketlerde bulunuyor. Siz cup ölçüsü kullanmak istemezseniz su bardağıyla da deneyebilirsiniz. Sevgilerle...

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...