15 Şubat 2013 Cuma

MACARON TRUFF

Bir önceki tarifte bahsettiğim çatlak macaronlar ile truff benzeri birşeyler yapmaya çalıştım :)

truff

Tadı gerçekten çok güzeldi... Yaniii badem ezmesi gibi veya yaz helvası kıvamı gibi  ya da ortasında fındık ezmesi olduğu için fındıklı ıslak kurabiye gibi birşeydi :) 

macaron

Çok hoş tadı olduğu için nasıl tarif edeceğimi bilemedim ama bundan sonra macaronlar çatladı diye hiiiç üzülmeyeceğim ya da sırf bunun için sağlam macaronları bile feda edebilirim...

Yani aslında macaronun içine aynı kremayı yapıp koyduğumda da belki aynı tadı alabilirdim ama bunun kadar yoğun ve ıslak kıvamlı olmazdı sanırım.

Tarifinde pek birşey yok aslında bildiğimiz ganaj benzeri krema yapıp macaronlara karıştırdım... Ne kadar macaronla yaptığımı bilemediğim için tam ölçü veremiyorum...

Malzemeler:

-Rondodan geçirilmiş bir miktar macaron tozu

-1 küçük paket (40 gr) beyaz çikolata

-2 yemek kaşığı tereyağ

-1- 2 yemek kaşığı şurup (daha önce tarifini vermiştim)

-2-3 damla vanilya aroması

-1 küçük kutu sıvı krema

-Fındık ezmesi

-Toz antepfıstığı

-Badem kırıntıları

Tarifi:

İlk önce hazır fındık ezmesini (parçalı olan iyi bir kalite fındık ezmesi. Yani fındık kreması değil) küçük küçük toplar halinde yuvarlayıp buzdolabında bekletiyoruz.Daha sonra tereyağ ile beyaz çikolatayı benmari usulü eritiyoruz ve ılınması için bekletiyoruz.

macaron

Sıvı kremayı ocakta ısıtıp içine beyaz çikolatalı karışımı ekliyoruz ve soğuyana kadar aralıklı olarak karıştırıyoruz.

(Neden ganaj krema gibi yapmadığımı bilmiyorum.Yani yaparken aklımda sıvı krema koymak bile yoktu o yüzden bu aşamalarla yaptım ve tarifide bu şekilde yazdım ama dediğim gibi bildiğimiz ganaj krema.İstersek sıvı kremayı ısıtıp içine beyaz çikolata ve tereyağı da ilave edebiliriz.)

İçine vanilya aromasını ve şurubu ekleyip iyice çırpıyoruz.Buzdolabında 35-40 dakika soğumaya bırakıyoruz.Çok katı kıvamda olmuyor ama soğuyunca daha kremamsı oluyor.

Rondodan geçirdiğimiz macaron parçalarının içine azar azar ilave ediyoruz.Yani macaron tozumuz az ise kremanın hepsini koyarsak toparlayamayız ve sıvık olur. O yüzden kremanın hepsini kullanmayabiliriz.

Karışım iyice karıştırıp küçük parçalar alıyoruz ve içine daha önce hazırladığımız fındıklı toplarımızı koyup yuvarlıyoruz. Macaron trufflarımızı ister toz antep fıstığına ister badem tozuna buluyoruz ve buzdolabında 3-4 saat katılaşana kadar bekletiyoruz. 

Benim gibi çatlak macaron yapıpta sonunda ne olucak şimdi bunlar diyenlere alternatif olsun...  Aslında çatlamış şekilde de yenebilir.Yani herhangi birşey yapmaya gerek yok ama benim gibi onlara bakınca öff neden olmadılar diyorsanız bence deneyin :) Afiyetle...

truff

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...