12 Şubat 2013 Salı

MACARON

makaron

Yine yeniden macaron!!!

Daha önce kuzenimin nişanı için macaron yaptığımı söylemiştim.Bu sefer beni çok uğraştırdılar :) Evdeki fırın değiştiği için mi ya da başka bir nedenle mi bilemiyorum ama her zaman fırfır etekli olan macaronlarım bu yapışımda çatladılar :((((

pembe makaron

Aslında çok fazla hasar yoktu ama bazıları çok güzel olunca olmayanlara kafayı taktım ve onları rondodan geçirip birşeyler yapmaya çalıştım. Bir sonraki tarifte onları yazarım :)

Şimdiiii kurtarabildiğim macaronların tarifine gelince daha önce yazdığım buradaki macaronların ölçüleri ile yaptım.

Yinede kısaca ölçülerini verecek olursam;

-90 gr yumurta akı

-1 çimdik tuz

-72 gr toz şeker

-117 gr badem unu

-144 gr pudra şekeri

pink macaron

Yumurta akını tuz ile çırpıyoruz.Kenardan tozşekeri azar azar ekliyoruz.En son rondodan geçirip elediğimiz pudra şekeri ve badem unu karışımını ekleyip spatula ile katlama yöntemi ile yavaşça karıştırıp sıkma torbası ile yağlı kağıt serili tepsilere aralıklı olarak sıkıyoruz.Kuruması için 1-2 saat oda ısısında bekletiyoruz. Pişirmeye gelince şu an bende bilmiyorum :)

Şimdi anlıyorum ki fırından fırına ısı ve pişirme ayarı çok çok çok değişiyor... Eski kullandığım fırına sanırım elim alışmıştı bu fırının karşısında şaşkın şaşkın az etekli,çatlamış ve hafif yanlamış macaronları seyrediyorum...

Ama yinede bir derece verecek olursam eski fansız fırınımda 140 derecede 22-25 dakikaydı bu fırında fanlı olarak 130 derecede 20 dakika fansız olarak yine 140 derecede 20 dakika gibi pişirdim ama her seferinde fırın ayarı ile oynadığım için tam olarak net bir derece veremiyorum.Dediğim gibi bazıları bana göre çok güzel oldu.Sizde deneyerek fırın ayarınızı kendiniz bulmalısınız :)

Bu son resimde çatlayan ve az eteklenmiş macaronlardan bazılarını işaretledim.Direk bakınca resimlerden fazla belli olmuyor ama resimleri yakınlaştırınca çatlaklar daha iyi anlaşılıyor. Bunlar bir nebze daha iyi olanlar üzeri bayağa çatlaklar vardı onlarıda çekmek aklıma gelmemiş :)

makaron

Bu tarifte bu kadar :) Afiyetle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...