18 Şubat 2013 Pazartesi

BADEM EZMESİ

ezme

Badem ezmesi yapımı aslında çok kolay tabi bu benim tarifim.Yani gerçek badem ezmesi nasıl yapılır ve içinde neler vardır bilemem ama benim yaptığım badem ezmesi daha önce İstanbul'da 2 yerden aldığım ve tadına baktığım badem ezmelerinin ortalama tadı gibi... Yani bence tadı çok güzel, ne çok sıvık ve çok yağlı ne de çok kuru... Tabi kıvamını ayarlamak önemli.

O yüzden size tam ölçü veremeyeceğim :( Daha önce badem ezmesi diye bir tarifim var aslında ama bu sefer tarifle biraz daha oynadım.Aslında malzemeler aynı ama dediğim gibi şekerini veya bademini fazla kaçırırsak kuru oluyor ve bir araya toplanmıyor, yağı fazla olursa bu seferde şeklini koruyamıyor ve sürekli yağ bırakıyor...

Bu kaçıncı yapışım bilemiyorum ama resimlerdeki yaptıklarımdan çok kısa bir süre önce kuzenimin nişanı için yapmıştım fakat onun tadı ve kıvamı hiç içime sinmedi. Yani fazla şekerli ve yağlıydı... Aklım neredeyse!  O kadar çok yaptığım tarifin kıvamı bana göre o zaman tutmamıştı ama tadına bakanlar çok beğenmişti...

ezmesi

Malzemeleri dediğim gibi çok az ; badem,pudra şekeri,yumurta akı,acı badem aroması,badem yağı ve şuruptan oluşuyor. Ama kıvamını ayarlamak için her defasında ondan biraz bundan biraz karıştırıp rondodan geçirip iyice yoğuruyorum.O yüzden ekleme yaparken hangisinden tam olarak ne kadar koyduğumu bilemiyorum ama yapmak isteyen olursa daha önce tarifini verdiğim badem ezmesinin malzemelerinden yola çıkarak yapabilir...Bu kadar... Afiyetle.

Not: Resimler biraz fazla oldu sanırım ama hepsini çok beğendim :) O güller ne heryerden çıkmış öyle diyebilirsiniz diye ben önceden söyleyeyim; onları ben yaptım ve görünüşleri çok hoşuma gittiği için sanırım ne yapacağımı şaşırdım :)

badem
acı badem
ezme

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...