29 Kasım 2012 Perşembe

ÇİKOLATALI MOUSSE'LU PASTA


Malzemeler:

-Herhangi bir pandispanya kek yapıyoruz ya da hazır pandispanya da kullanabiliriz

-1 paket dr oetker çikolatalı mousse

-1 paket krem şanti

-glaze  için: bir kutu damla bitter çikolata

-1 paket sıvı krema (tikveşli)





 


Tarifi: 

      Pandispanyamız ikiye ayrılır ve 1 katı kelepçeli kalıba yerleştirilir. Daha sonra 1 paket mousse paket üzerindeki tarifinden biraz daha az (250 ml yazıyordu ben 200ml koydum) süt ile güzelce çırpılır ben mikserle çırpamadığım için (geç saatte mikseri çalıştıramadığımdan ötürü)koyulaşmadı  bir pakette kremşanti eklemek zorunda kaldım ve buzdolabında bir süre beklettim. Buzdolabında bekleyen kalıptaki kekin içine mousse güzelce yaydırılır üzeri tamamen kapatılır ve tekrar buzdolabına konulur. Sonra üzerine döktüğüm glaze için 1 paket sıvı krema tencerede kaynatmadan hafif ısıtılır altı kapatılır ve içine bitter çikolata dökülür iyice çırpılır bir kenarda soğumaya bırakılır.

 

                Bu arada kalan kekten 2-3 dilim bir kapta ufalanır içine 2-3 yemek kaşığı glaze den dökülür ve 1 tepeleme yemek kaşığı fındık kreması 1 tepeleme y.k şokella koyulup güzelce yoğrulur küçük toplar yapıp kakaoya bulanır.bu arada çok fazla soğumayan hafif ılık olan glaze tartın üzerine dökülür.biraz buzdolabında bekletilir çok donmadan üzerine trufflar isteğe göre konulur kenarlarına ve üstüne antepfıstığı serpilir buzdolabında bir süre donması beklenir

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...