4 Aralık 2012 Salı

MACARON (KAKAOLU MAKARON)

 MALZEMELER:

 -90 gr yumurta akı( en az 2-3 gün önceden ayrılmış olacak)

-72 gr toz şeker

-117 gr badem unu

-144 gr pudra şekeri

-4 gr kakao (1 yemek kaşığı kadar)

-1 çimdik tuz

İlk önce bütün malzemeler hazır hale getirilir.Tepsiye yağlı kağıt serilir, sıkma torbasına uç takılır ve macaron hamurunu rahat koyabilmek için yüksek bir bardağa yerleştirilir.

Not: Yumurta akları küçük bir kaba ayrılıp 2-3 gün buzdolabında ağzı kapalı bir şekilde bekleyecek, kullanılacağı gün en az 4-5 saat önceden buzdolabından çıkarılacak oda ısısına gelmesi beklenecek.

Benim 5-6 gün beklettiğim oldu.Yumurtalar bozulurmu diye düşünmeyin birşey olmuyor tecrübeyle sabittir:)

Badem ununuz varsa pudra şekeri ve 1 yemek kaşığı kakao ile birlikte rondodan geçirin kapağını açıp karıştırın ve bir daha rondodan geçirin ama çok da yağını çıkarmayın toz haline gelsin yeter.

Ama benim gibi bütün,çiğ,tuzsuz badem kullanıyorsanız önce bademleri suya koyup (117 gr badem unu için 120-130 gr badem kullanın ki kabukları soyulunca ve fırında kurutunca gramında azalma olabilir değil olur:) ocakta kabukları soyulana kadar tutun.Daha sonra kabuklarını soyun ve fırına koyup 10-15 dk kontrollü olarak kurutun çok fazla pembeleşmesin.İyice soğuduktan sonra rondodan geçirin biraz iri olabilir pudra şekeri ile geçirirken de ufalacaklar.

Badem unu, pudra şekeri ve kakao eklenerek rondodan geçirilir ve bir kaba güzelce elenir.

Daha sonra yumurta akları çırpılacağı kaba tartılarak koyulur ve üzerine bir fiske tuz serpilir mikser ile çırpmaya başlanır biraz köpürünce üzerine kenarlardan toz şeker azar azar ilave edilir. Parlak ve hafif sert akmayan kıvama gelince içine önceden elenip bir kasede karışmış olan bademli karışım yavaşça ilave edilir ve spatula yardımıyla alttan üste doğru katlama hareketi ile çok hızlı değil çok yavaşta değil ritmik hareketlerle karışım birbirine yedirilir.

sıkma torbasına aktarılır ve aralıklı olarak yağlı kağıt üzerine sıkılır ve macaronların düzgün olması için tepsi tezgaha 1-2 kez vurulur.1-2 saat oda ısısında bekletilir (ben bazen sabahtan yapıp dışarı çıkıyorum ve gelince pişiriyorum yani beklemesinde sorun yok)

140 derece ısınmış fırında 22- 25 dakika kadar pişirilir.

not2: Gerisi şansa kalmış bundan sonra yapılacak birşey yok olacağı varsa oluyor.Bir kaç tarif denedim deneme yanılma en iyi sonuca yakın bu oldu. Bazen bütün hepsi güzel oluyor bazen de tepsideki 15-18 macarondan 10 tanesi düzgün olabiliyor bunu da ben anlamıyorum onlarıda ben yaptım ama işte dediğim gibi biraz da nasip-kısmet-kader :) Bunu okuyan ve daha önce macaron denememiş bir kişi de ne diyo bu deli diye bilir ama sanırım macaron yapanların bir çoğu benim gibi sorunlar yaşamıştır.








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...