12 Aralık 2012 Çarşamba

SUFFLE

 Bugün sufle yaptım ama ne sufle netten baktım onca tarif onca video hepsi birbirinden farklı.Kimi unla tereyağı kavuruyor süt ekliyor kimi de sütü kaynatıyor un ekliyor.

Açıkçası ilk defa suffle yapıyorum ve hangi tarifi deneyeceğimi bilemedim.

O yüzden hepsinden biraz aldım kendi tarifimi oluşturdum ve sonuç güzel oldu.Aslında ben ya kabarmaz diyordum ya da taşabilir diye düşünüyordum.Fakat düşündüğüm gibi olmadı.Çok güzel kabardılar:)

MALZEMELER:

-1 bardak süt

-yarım su bardağı un

-5 yemek kaşığı tereyağ

-150 gr parça çikolata

-4 yumurta

-Yarım su bardağı su

-1 su bardağı toz şeker

-Tuz

TARİFİ:

1. Karışım:

İlk önce yarım su bardağı sütü tencerede kaynamaya bırakıyoruz.Küçük bir kasenin içine yarım su bardağı unu eliyoruz ve içine 3 yemek kaşığı tereyağ ekleyip ezerek birbirine yediriyoruz.Daha sonra kaynamaya yakın olan sütten 2-3 kaşık unlu karışımın içine alıp karışımı biraz açıyoruz ve kaynayan sütün içine döküp çırpıyoruz.Soğuması için kenara alıyoruz.

2. Karışım:

Benmari usülü 150 gr çikolata ve 2 yemek kaşığı tereyağı eritiyoruz içine bir fiske tuz atıyoruz.Güzelce karıştırıp ocaktan alıyoruz.

1. ve 2. karışımı (unlu ve çikolatalı) birbirine karıştırıyoruz.

3.Karışım:

Yumurtaların beyazlarını çırpma kabına ayırıyoruz.Yumurta sarılarını cam kasenin içine alıp üzerine yarım su bardağı toz şeker ve yarım su bardağı su ile vanilya aroması ekliyoruz.Çırpma teli ile köpürene kadar çırpıyoruz.(not: siz mikserlede çırpabilirsiniz.Ben mikserle yumurta beyazlarını çırpıcağım diye mikserin uçlarını yıkamaya üşendiğim için çırpıcı ile çırptım bayağı uzun sürdü.)

4. karışım:

Yumurta aklarının içine bir fiske tuz atıp mikserle köpürene kadar çırpıyoruz ve bir yandan da toz şekeri döküyoruz.Uzun süre katılaşana kadar çırpıyoruz.

1. ve 2. karışımı daha önce karıştırmıştık şimdi içine 3. karışımı yani yumurta sarılarının olduğu karışımı ekleyip spatula yardımı ile birbirine karıştırıyoruz.

Daha sonra yumurta aklarına diğer karışımı döküyoruz ve güzelce alttan üste doğru karıştırıyoruz.

Daha önceden suffle kaplarımızı tereyağ ile güzelce yağlayıp buzdolabında bekletiyoruz ve dolaptan çıkarınca her tarafına toz şeker serpiyoruz.

Sufle kaplarının hepsini karışımla dolduruyoruz hiç boşluk bırakmıyoruz ve 180 derecede 22-23 dakika pişiriyoruz.

Matematik formülü gibi oldu ama aslında yapımı çok kolay ve kısa sürüyor.Fırından çıkınca pudra şekeri serpiyoruz.Ben üzeri için beyaz çikolata ile yağlı kağıda şekiller yapıp dondurdum.Afiyetle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...