8 Aralık 2012 Cumartesi

KREMALI MİNİ KEKLER

Dün royal icing krema ile resmen kafayı yedim.Resimlerden de anlayacağınız gibi krema eriyor tabi ne bekliyosam şekerden oluşan bir krema üzeri çikolata kaplı ve dışarı çıkıp dokununca bırak beni inicem aşağıya diyor.Daha önce kalıp kurabiyede de kullandım royal icingi ama o zaman hazır bezeleri rondodan geçirip yumurta akı tozu elde etmiştim.Bir sitede görmüştüm aradım ama bulamadım neyse bu sefer yumurta akı ile denedim aslında kremada sorun yok kıvamı çok güzel oldu da benim tarife uymadı.Dolapta güzelce beni bekliyorlar dışarı çıkınca tabi evin içinde bide mutfakta peteğin (radyatör mü desem neyse) yanında eriyor.Bir de ben süsleyeyim edeyim deyince durmuyorlar durdukları yerde.Tadı güzelmiş aslında yani öyle dediler. Ben tadına bakamıyorum. Yo yasak filan değil de ben bi süreliğine yasakladım.Sanırım 10 ay kadar oldu tatlı yemiyorum ama tatlı yapmak kilo aldırmıyor bende kendimi tariflere kaptırıyorum.Evde aşureler sıra sıra ama ben yinede birşeyler deneyeceğim deyince evdekiler "sen yemiyorsun bize kastın mı var" diye isyandalar haklı olarak.

İşte uydurduğum bi tatlı!Yani malzemeler her yerde aynı ve yapımı çok basit ama değişik bi sunum olsun diye denedim.O yüzden şekillerine pek takılmayın...Yalan dünyadaki Selahattin'in dediği gibi: "olmadı bu tatlı yapamadım ben bunu"diyorum!  

Malzemeler :

-1 yumurta + 2 yumurta sarısı (yumurta aklarını royal icing için ayırdıydım)

-2 çay bardağı toz şeker

-1,5 çay bardağı süt

-2,5 çay bardağı un

-2 yemek kaşığı kakao

-1 paket vanilya

-1 paket hamur kabartma tozu

Tarifi:

Yumurtaları şekerle çırpıyoruz.Kuru malzemeleri ayrı bikapta eleyip karıştırdıktan sonra yumurtaların içine ekleyip çırpıyoruz ve yağlanmış tepsiye döküp 175 derecede 40-45 dakika pişiriyoruz.

Ara kreması için 1 paket kremşantiyi 1 çay bardağından az süt ve 2-3 yemek kaşığı kadar mandalina suyu ile (ben onu kullandım siz isterseniz portakal,limon ya da sıvı olan ne varsa yani vişne suyuda olur istediğinizi koyabilirsiniz) mikserle çırpıyoruz ve dolapta bekletiyoruz.

Kekimiz soğuyuca ortadan ikiye ayırıyoruz içine kremamızı sürüp dolaba kaldırıyoruz

Benmari usulü çikolata eritiyoruz.

Kekimizi küçük karelere kesip çikolataya kenarlarını batırıyoruz ve tekrar dolaba koyuyoruz.

Bu arada yumurta aklarımızı çırpıyoruz içine 6-7 damla limon sıkıyoruz ve 1,5 pakete yakın pudra şekeri eliyoruz tekrar güzelce çırpıyoruz ve donmuş olan çikolatalı kremamızın üzerine sürüyoruz gerisi size kalmış nasıl süslerseniz zevkinize göre...

Not: royal icingi ince bir tabaka halinde sürseydim sanırım bu kadar beni uğraştırmazdı.O yüzden incecik sürüp kurumasını bekememiz daha iyi olur.Royal icing buzdolabında  da eriyip sulanıyor.Dışarıda çikolatası eriyor dolapta royal icing sulanıyor pöfff!!!






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...